۶ ترفند آسان برای آزاد کردن حافظه آیفون

۶ ترفند آسان برای آزاد کردن حافظه آیفون.از مهم ترین مشکلاتی که کاربران آیفون های قدیمی با آن روبرو شده اند، حافظه آیفون می باشد که با روش های ساده می توانید آنرا خالی کنید.
روش های پاک کردن حافظه آیفون
در حین خرید اسمارت فون های امروزی باید به نکات و جنبه های گوناگون دقت کنیم تا اینکه مورد مناسبی را بنابر نیاز خود خریداری کنیم. برای مثال اگر دانشجو هستید و به فکر داشتن گوشی مناسب هستید، سری نوت سامسونگ پیشنهاد می شود چرا که با استفاده از قلم آن می توانید بر روی تصاویر بنویسید و ذخیره کنید!

۶ ترفند آسان برای آزاد کردن حافظه آیفون

اما اگر شما علاقمند به عکاسی هستید، پرچم داران متعددی در بازار هستند که می توانید با بررسی دقیق آنها گوشی مورد نظر خود را انتخاب کنید و با وضوح 4K تصاویر و ویدیوهایتان را ثبت و ذخیره کنید. با این حال با هر کاربردی که دارید، قطعا حافظه داخلی گوشی یا اسمارت فونی که خریداری می کنید می تواند در رفع نیازهای شما موثر واقع شود.

در میان شرکت های بزرگی که امروزه تبدیل به قطب های اصلی عرضه کننده گوشی های هوشمند تبدیل شده است، می توان به شرکت اپل اشاره کرد که آخرین سری پرچم داران این گوشی متعلق سری X، XR و XS می باشد که با استقبال و فروش بسیار زیادی در سرتاسر جهان روبرو شد و امروزه از مهم ترین دستگاه های هوشمند در سطح جهان می باشند.
وش های سریع و آسان برای پاک کردن حافظه آیفون
با این حال گوشی های هوشمند اپل دارای حافظه داخلی هستند و هیچ مموری کارت و یا حافظه جانبی را نمی توانید به آن متصل کنید و این یکی از چالش برانگیزترین نکاتی می باشد که در حین خرید گوشی باید به آن دقت کنید چرا که اگر حافظه گوشی شما کم باشد هر هفته یکبار باید از طریق برنامه آیتونز بکاپ گیری کنید و تصاویر و ویدیوهای گوشی تان را بعد از بکاپ حذف کنید!

قطعا کار کسل کننده ای می باشد که می تواند حتی منجر به عصبانیت نیز شود. بنابراین در حین خرید گوشی آیفون باید به حافظه داخلی آن دقت کنید تا دچار چنین مشکلاتی نشوید. از این رو ما قصد داریم در ادامه این مطلب شما را با روش های ساده برای آزاد کردن حافظه داخلی گوشی آیفون آشنا کنیم. همراه ما باشید.

۱- میزان حافظه استفاده شده را بررسی کنید!

برای آنکه بتوانید میزان حافظه استفاده شده گوشی آیفون خود را بررسی کنید، ابتدا باید از طریق آدرس ذیل اقدام کنید ؛

” Settings>General>[device] Storage “

ترفند آسان برای آزاد کردن حافظه آیفون

اینک با مراجعه به آدرس گفته شده می توانید میزان حافظه استفاده شده تلفن همراهتان را بصورت دقیق مورد بررسی قرار دهید. نوار بالا را اگر با دقت بیشتر مشاهده کنید، می توانید متوجه میزان پرشدن حافظه گوشی خود در طی استفاده از برنامه های مختلف شوید. همان گونه که در تصویر مشاهده می کنید، حدودا ۳۰ گیگابایت از ۱۲۸ گیگابایت پر شده است که عدد مناسبی می باشد.

از این رو شما می توانید با بررسی دقیق تر این نوار و میزان پر شدن گوشی ایفون توسط برنامه های مختلف را مشاهده کنید که اگر این میزان بسیار زیاد بود، باید آنرا به کمترین میزان ممکن کاهش دهید تا هم حافظه و هم سرعت گوشی آیفون شما افزایش پیدا کند.

۲- برنامه هایی که حافظه زیادی را اشغال کرده اند، پیدا کنید!

برای آزاد کردن حافظه آیفون

در ادامه مرحله اول، شما می توانید برنامه هایی که حافظه زیادی را اشغال کرده اند را پیدا کنید و بعد از پیدا کردن شروع به خالی کردن حافظه پر شده توسط آن نمایید. برای مثال همان گونه که در تصویر ذیل مشاهده می کنید برنامه ” Podcasts” به خودی خود تنها 25.3 مگابایت حجم گوشی را گرفته است. اما دیتا آن 1.6 گیگابایت می باشد که این نشان دهنده اشغال شدن حافظه گوشی توسط این برنامه می باشد.
بنابراین شما باید در اولین اقدام شروع به خالی کردن دیتاهای اضافی موجود در گوشی خود کنید. البته نه تنها این برنامه، بلکه برنامه های دیگر را نیز باید به این شیوه بررسی کنید تا فضای اشغال شده شده خالی کنید.

۳- برنامه های غیر کاربردی خود را حذف کنید

آزاد کردن حافظه آیفون

همه ما برنامه های متفاوتی را در طول عمر استفاده از گوشی های هوشمند خود نصب می کنیم و این در حالی است که شاید در طول سال یکبار نیز حتی از آنها استفاده نکنیم که این می تواند منجر به پر شدن حافظه داخلی گوشی iphoneما شود. به همین دلیل اگر قصد خالی کردن حافظه پر شده گوشی را دارید، باید برنامه های اضافی را پیدا کنید.

بعد از پیدا کردن برنامه های غیر کاربردی و اضافی در گوشی آیفون خود، شروع به حذف آنها کنید و نگران هیچ مشکلی نباشید چرا که اگر به آن برنامه نیاز پیدا کردید می توانید بصورت مجدد از فروشگاه Appstoreدانلود کنید. بنابراین با خیالی راحت آنها را حذف کنید تا این گونه حافظه گوشی و سرعت گوشی آیفون شما افزایش پیدا کند.

۴- تصاویر و ویدیوهایتان را بررسی کنید

یکی از دلایلی که می توانند در طول زمان منجر به پر شدن حافظه گوشی هر یک از ما شوند، تصاویر ویدیوهایی می باشند که شاید این گونه تصور کنید که آنها حجم زیادی را اشغال نمی کنند و این در حالی است که تنظیمات دوربین شما بر روی حالت 4K می باشد و هر تصویری که ثبت می کنید می تواند ده ها مگ از حافظه ایفون شما را پر کند.
بنابراین برای آنکه بتوانید از میزان حافظه اشغال شده گوشی هوشمند ایفون خود مطلع شوید همانند مرحله یک وارد آدرس ذیل شوید ؛

روشی که ما به شما توصیه می کنیم این است که برنامه ” Google Photos ” را از این لینــــــــک دانلود و نصب کنید و پس از وارد کردن اطلاعات ایمیل خود درون آن، قابلیت ” Back up & sync ” را فعال کنید تا به واسطه این روش تمام تصاویر و ویدیوهای شما در آن بکاپ گرفته شوند و در مواقع نیاز، وارد این برنامه شوید و به آرشیو تصاویر مختلف خود دسترسی پیدا کنید.
۵- موسیقی های اضافی را حذف کنید
ویدیوها و موسیقی ها می توانند میزان زیادی را از گوشی پر کنند به همین دلیل باید برای خالی کردن گوشی آیفون خود شروع به حذف آلبوم ها و موزیک های اضافی کنید. به همین دلیل می توانید از این آدرس به آلبوم ها و موسیقی ها دسترسی پیدا کرده و شروع به حذف آنها کنید ؛

” Settings > General > [device] Storage > Music”

۶ ترفند آسان برای آزاد کردن حافظه

۶- پیام های اضافی را پاک کنید

آخرین اقدامی که شما باید برای خالی کردن حافظه آیفون خود انجام دهید این است که پیام های خود را از طریق برنامه پیامک حذف کنید تا این گونه به میزان قابل قبولی حافظه گوشی شما خالی شود. بنابراین می توانید از طریق تنظیمات گوشی آیفون خود، جلوی ذخیره شدن پیامک های دریافتی را بگیرید و روز شمار آنرا به ۳۰ روز تبدیل کنید تا انقضای هر پیام دریافتی ۳۰ روز باشد.
از این آدرس می توانید اقدام به تغییر روزشمار ذخیره پیام های دریافتی را تغییر دهید ؛

” Settings>Messages>MessageHistory”

مقالات مرتبط

آیفون ۱۴ کی میاد؟ آخرین اخبار از آیفون ۱۴

آیفون ۱۴ کی میاد؟ آخرین اخبار از آیفون ۱۴.شرکت اپل هر سال از جدیدترین گوشی [...]

باتری گوشی موبایل چقدر باید شارژ شود

باتری گوشی موبایل چقدر باید شارژ شود باتری تلفن همراه خود را تا چند درصد [...]

4روش برای نابود کردن باتری گوشی

4روش برای نابود کردن باتری گوشی با شرکت تیکاسل همراه باشید در این میان انجام [...]

باتری لیتیوم پلیمر چیست؟

باتری لیتیوم پلیمر چیست؟باتری لیتیوم پلیمر (Li-Po) یک باتری قابل شارژ است که در آن [...]

با کدهای مخفی موبایل آشنا شوید

با کدهای مخفی موبایل آشنا شوید تقریبا تمام اپراتورهای تلفن همراه در جهان کدهای ویژه‌ای [...]

اهمیت شارژر در آیفون

اهمیت شارژر در آیفون این بار با مقاله ای برگشتیم که برای آیفون دار ها [...]

تاثیر آهنربا بر گوشی را جدی بگیریم یا نه؟

تاثیر آهنربا بر گوشی را جدی بگیریم یا نه؟بسیاری از افزاد هنوز هم زمان استفاده [...]

راه حل زود تمام شدن باتری در گوشی شیائومی

راه حل زود تمام شدن باتری در گوشی شیائومی.گوشی های هوشمند به یکی از اجزای [...]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *