مقایسه اپل واچ ۷ با سامسونگ گلکسی واچ ۴

مقایسه اپل واچ ۷ با سامسونگ گلکسی واچ ۴.حتمالاً طی ماه‌های آینده، شاهد نبرد جذابی میان دوتا از بزرگ‌ترین نام‌ها در صنعت تولید ساعت‌های هوشمند، یعنی اپل و سامسونگ باشیم. این دو شرکت هر دو به‌زودی از نسل جدیدی از ساعت‌های هوشمندشان یعنی اپل واچ ۷ و گلکسی واچ ۴ رونمایی می‌کنند. با توجه به آخرین اطلاعات، آمار و البته شایعاتی که در مورد هر یک از این دو ساعت هوشمند منتشرشده، شاید این‌که کدام‌یک از این دو دستگاه در چه زمینه‌ای نسبت به دیگری برتر هستند، برایتان جذاب باشد.

مقایسه اپل واچ ۷ با سامسونگ گلکسی واچ ۴

اپل واچ ۷ و سامسونگ گلکسی واچ ۴ به‌زودی جایگزین دو تا از بهترین مدل‌های ساعت هوشمند در بازار کنونی خواهند شد. اگرچه هر یک از این دو دستگاه مخاطبان و علاقه‌مندان خودشان را دارند و هرکس ممکن است با توجه به علایق و ترجیحات خود یکی از این دو ساعت هوشمند را انتخاب کند، قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که دو شرکت سامسونگ و اپل با محصولات جدیدشان ارائه می‌کنند، همیشه حرف اول را می‌زند.

مقایسه اپل واچ ۷ با سامسونگ گلکسی واچ ۴

حال در این بین، این سؤال مطرح می‌شود که کدام‌یک از دو محصول اپل و سامسونگ از لحاظ ویژگی‌هایشان نسبت به دیگری برتری دارند؟ مقایسه کنونی اپل واچ ۷ با سامسونگ واچ ۴ تقریباً تمام اطلاعاتی که دربارهٔ این دو دستگاه نیاز دارید بدانید را شامل می‌شود؛ بدین‌صورت که سعی شده تمام ویژگی‌های کلیدی قابل‌مقایسه در این دو ساعت هوشمند مورد بررسی قرار بگیرد، پس با ما همراه باشید.
قایسه اپل واچ ۷ با سامسونگ گلکسی واچ ۴: قیمت و تاریخ عرضه
در حال حاضر، هیچ‌یک از دو شرکت اپل و سامسونگ قیمت و تاریخ انتشار دو دستگاه ذکرشده را به‌صورت رسمی اعلام نکرده‌اند. با وجود این، می‌توان بر اساس تاریخ عرضه‌های قبلی و تصمیماتی که دو شرکت در گذشته برای انتشار ساعت‌های هوشمندشان گرفته‌اند، دربارهٔ قیمت و زمان رسمی انتشار این دو محصول حدس و گمان‌هایی زد.

طبق آخرین گمانه‌زنی‌ها، قیمت اولیهٔ احتمالی اپل واچ ۷ احتمالاً چیزی حدود ۳۹۹ دلار خواهد بود؛ مبلغی که برابر آخرین ساعت هوشمند کنونی اپل (اپل واچ ۶) به‌همراه GPS می‌باشد. شرکت اپل هرساله در ماه سپتامبر از ساعت هوشمند جدید خود پرده‌برداری می‌کند. از این رو، انتظار می‌رود امسال نیز درست همانند سال‌های گذشته در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ (سه ماه دیگر) شاهد معرفی رسمی این دستگاه باشیم. یکی از شایعاتی که احتمال رخ‌دادنش کم هم نیست، این است که اپل قصد دارد از ساعت هوشمند جدیدش در مراسم معرفی سری آیفون ۱۳ پرده‌برداری کند، اما هم‌چنان این احتمال که شاهد مراسمی جداگانه برای اپل واچ ۷ باشیم، بالاتر است.
در سوی دیگر، گلکسی واچ ۴ سامسونگ را داریم که درست مانند اپل واچ ۷، قیمت احتمالی‌اش چیزی حدود ۳۹۹ دلار تخمین زده شده؛ معادل قیمت گلکسی واچ ۳ در بازار کنونی. البته همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، سامسونگ در مقایسه با اپل و دیگر شرکت‌ها در زمینهٔ قیمت‌گذاری محصولاتش خیلی ثبات ندارد. در رابطه با مسئلهٔ تاریخ انتشار نیز گمان زده می‌شود در اواخر تابستان امسال در مراسم Samsung Unpacked شاهد معرفی رسمی سامسونگ واچ ۷ باشیم؛ البته درست مانند اپل، احتمال عرضهٔ این ساعت هوشمند در کنار سری گوشی گلکسی نوت ۲۱ وجود دارد.

مقایسه اپل واچ ۷ با سامسونگ گلکسی واچ ۴: طراحی

طراحی ساعت‌های هوشمند اپل در ۶ سال گذشته تقریباً کاملا یکنواخت و یکسان بوده، اما این احتمال وجود دارد که امسال شاهد تغییر گسترده‌ای در ظاهر اپل واچ ۷ باشیم. آخرین رندرهایی که از این محصول منتشرشده خبر از یک طراحی جدید و تخت، در کنار گزینه‌های متنوع‌تری برای رنگ دستگاه می‌دهند. گفته می‌شود برای اپل واچ ۷ در کنار رنگ‌های اصلی و استاندارد یعنی نقره‌ای، طلایی و خاکستری فضایی (Silver, Gold and Space Gray) شاهد رنگ‌های روشن‌تری نیز باشیم. شرکت اپل در گذشته برای اپل واچ ۶ از دو رنگ آبی و قرمز برای طراحی ساعت‌های هوشمندش استفاده کرده بود.

انتظار داریم گلکسی واچ ۴ شباهت بیشتری به یک ساعت سنتی داشته باشد. در سامسونگ گلکسی واچ اوریجینال و سامسونگ گلکسی واچ ۳ شاهد ترکیب خوب و باکیفیتی از زیبایی و کاربرد بودیم و حلقهٔ فیزیکی که دور این ساعت برای استفاده از منوها تعبیه شده بود، آن را کامل می‌کرد. هنوز شاهد تصاویر فاش‌شده‌ای مبنی بر این موضوع که سامسونگ می‌خواهد از این نوع طراحی همیشگی‌اش فاصله بگیرد، نبوده‌ایم.

اما احتمالاً دیدن مدل جدید ساعت‌های هوشمند سامسونگ با بندهای چرم‌گونه همانند سامسونگ گلکسی واچ ۳ بسیار جالب خواهد بود. به احتمال زیاد برای ساعت اپل واچ ۷ نیز دوباره شاهد عرضهٔ بندهای سیلیکونی از سوی اپل باشیم. البته همان‌طور که می‌دانید، بندهای قابل استفاده برای هر یک از این دو مدل بسیار متنوع و انتخاب آن از سوی کاربر بسیار گسترده‌است؛ از این جهت خیلی جای نگرانی نیست.

مقایسه اپل واچ ۷ با سامسونگ گلکسی واچ ۴: نرم‌افزار و قابلیت‌های جدید

بزرگ‌ترین ویژگی جدیدی که احتمالاً در هر دو مدل اپل واچ ۷ و گلکسی شاهد آن خواهیم بود، افزوده‌شدن قابلیت اندازه‌گیری میزان گلوکز خون (blood glucose reader) خواهد بود. این موضوع می‌تواند برای افرادی که دیابت یا بیماری‌های قلبی-عروقی دارند، بسیار مفید و کاربردی باشد؛ چراکه قادر خواهند بود با استفاده از دو مدل ساعت هوشمند پرچم‌دار هر یک از این دو شرکت، میزان قند خون و نیز گلوکز موجود در خونشان را بدون استفاده از روش‌های وقت‌گیر، ثبت کنند.

طبق آخرین گزارشات، در اپل واچ ۷ شاهد اندازه‌گیری میزان گلوکز خون از طریق روش تماسی (تماس با پوست) خواهیم بود. با این حال، هنوز معرفی این ویژگی در گلکسی واچ ۴ قطعی نیست و به‌نظر می‌رسد سامسونگ هنوز در رابطه با این‌که این قابلیت جدید را به ساعت هوشمند بعدی‌اش اضافه کند یا خیر، مردد است. گزارش‌های مختلفی در این باره ارائه شده، اما اکثر منابع این گزارش‌ها حرف یکدیگر را رد می‌کنند و از این سو، تصمیم نهایی سامسونگ در این باره نامشخص است.
یکی دیگر از مواردی که در نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل و سامسونگ شاهد آن خواهیم بود، ارتقای نرم‌افزاری آن‌ها خواهد بود. سیستم‌عامل اپل واچ ۷، واچ او اس ۸ (watchOS 8) خواهد بود که انتظار می‌رود اپل در کنفرانس WWDC 2021 از آن پرده‌برداری کند. اطلاعات زیادی درمورد نسخهٔ نرم‌افزاری این سیستم‌عامل جدید ذکر نشده، اما علاقه‌مندان خیلی زود و پیش از عرضه و معرفی رسمی اپل واچ ۷ از آن آگاه خواهد شد.

در این میان، سامسونگ گلکسی واچ ۴ اولین ساعت هوشمند این شرکت خواهد بود که از تکامل و ترکیب سیستم‌عامل ور او اس (Wear OS؛ متعلق به شرکت گوگل) و تایزن (Tizen؛ سیستم‌عامل انحصاری سامسونگ) در کنار قابلیت‌های سلامتی فیت‌بیت (Fitbit) بهره‌مند خواهد بود. اگر Wear (ترکیب سه موردی که از آن‌ها نام برده شد) بتواند انتظارات را برآورده کند، می‌تواند حریف بسیار جدی برای اپل به‌شمار بیاید.

مقایسه اپل واچ ۷ با سامسونگ گلکسی واچ ۴: عمر باتری

ارتقای نرم‌افزاری گلکسی واچ ۴ سامسونگ هم‌چنین می‌تواند به‌منزلهٔ افزایش طول عمر باتری آن نیز باشد. طبق آزمایشات انجام‌شده، گلکسی واچ ۳ تقریباً کمی بیشتر از یک روز دوام می‌آورد. لازم است ذکر شود در این آزمایش قابلیت روشن‌ماندن صفحه‌نمایش یعنی always-on display در کنار ردیابی فعالیت‌های کاربر، هر دو دائماً مورد استفاده قرار گرفته بودند. این مدت زمان در مقایسه با گزارشات منتشرشده برای ساعت هوشمند فیت‌بیت سنس (Fitbit Sense)، که ۶ روز بود، با اختلاف کم‌تر است؛ از این رو، ترکیب نرم‌افزاری سامسونگ، گوگل و فیت‌بیت می‌تواند به گلکسی واچ ۴ کمک کند تا مدت زمان دوامش را مثل گذشته بالا ببرد. اولین گلکسی واچ سامسونگ چیزی بین ۴ تا ۵ روز دوام داشت.

کاربران اپل هم به‌نوعی به طول عمر تقریبی ۱۸ تا ۲۴ ساعته‌ی ساعت‌های هوشمند این شرکت عادت کرده‌اند، اما احتمال این‌که این شرکت تلاشی برای افزودن عمر باتری مدل جدیدش انجام دهد نیز وجود دارد. با وجود این، هنوز شاهد تلاشی از سوی اپل برای بالاتربردن عمر باتری سری ۷ نبوده‌ایم.

مقایسه اپل واچ ۷ با سامسونگ گلکسی واچ ۴: چشم‌انداز

انتظار می‌رود در طی ماه‌های آینده، کم‌کم شاهد معرفی بیشتر ویژگی‌ها و قابلیت‌های هر یک از دو مدل اپل واچ ۷ و سامسونگ گلکسی واچ ۴ باشیم و از این رو، مقایسهٔ دقیق‌تری میان این دو مدل شکل بگیرد. منطقی است که برای دارندگان دستگاه‌های اپل، اپل واچ اولین گزینه برای ساعت هوشمند و برای کاربران اندرویدی، گلکسی واچ ۴ بهترین گزینه باشد. اما حالا که سامسونگ تصمیم گرفته تا با گوگل برای توسعهٔ سیستم‌عامل ساعت هوشمند جدیدش همکاری کند، رقابت کمی جذاب‌تر شده؛ چراکه کاربران فیت‌بیت هم ممکن است از این پس به سری مدل‌های گلکسی واچ ۴ روی بیاورند.

البته هم‌چنان برای قضاوت‌کردن درمورد ساختار نرم‌افزاری هر یک از این دو مدل کمی زود است و باید صبر کرد و دید این دو شرکت در مقیاس گسترده و طی عرضهٔ نهایی ساعت‌های هوشمندشان، چه حرف‌هایی برای گفتن دارند.

نظرتان درباره‌ی این دو ساعت هوشمند چیست؟ آیا سامسونگ می‌تواند علاقه‌مندان به ساعت‌های هوشمند سایر شرکت‌ها از جمله فیت‌بیت را بالاخره به سمت استفاده از سری گلکسی واچ خود سوق دهد؟

مقالات مرتبط

آیفون ۱۴ کی میاد؟ آخرین اخبار از آیفون ۱۴

آیفون ۱۴ کی میاد؟ آخرین اخبار از آیفون ۱۴.شرکت اپل هر سال از جدیدترین گوشی [...]

باتری گوشی موبایل چقدر باید شارژ شود

باتری گوشی موبایل چقدر باید شارژ شود باتری تلفن همراه خود را تا چند درصد [...]

4روش برای نابود کردن باتری گوشی

4روش برای نابود کردن باتری گوشی با شرکت تیکاسل همراه باشید در این میان انجام [...]

باتری لیتیوم پلیمر چیست؟

باتری لیتیوم پلیمر چیست؟باتری لیتیوم پلیمر (Li-Po) یک باتری قابل شارژ است که در آن [...]

با کدهای مخفی موبایل آشنا شوید

با کدهای مخفی موبایل آشنا شوید تقریبا تمام اپراتورهای تلفن همراه در جهان کدهای ویژه‌ای [...]

اهمیت شارژر در آیفون

اهمیت شارژر در آیفون این بار با مقاله ای برگشتیم که برای آیفون دار ها [...]

تاثیر آهنربا بر گوشی را جدی بگیریم یا نه؟

تاثیر آهنربا بر گوشی را جدی بگیریم یا نه؟بسیاری از افزاد هنوز هم زمان استفاده [...]

راه حل زود تمام شدن باتری در گوشی شیائومی

راه حل زود تمام شدن باتری در گوشی شیائومی.گوشی های هوشمند به یکی از اجزای [...]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *