دیر شارژ شدن باتری گوشی چه دلایلی می تواند داشته باشد

دیر شارژ شدن باتری گوشی چه دلایلی می تواند داشته باشد

دیر شارژ شدن باتری گوشی چه دلایلی می تواند داشته باشد.خلاصه
چنانچه از دیر شارژ شدن باتری گوشی خسته شده اید، این مقاله را از دست ندهید. راه های بررسی و کشف مشکل کندی شارژ گوشی با چند ترفند ساده ی خانگی و رفع آن ها….
شاید دلتان برای زمانی که گوشی شما در طول نهایت دو ساعت 100% می شد، تنگ شده است، دقیقا زمانی که با ده دقیقه شارژ، نوار قرمز شارژ، سبز میشد. اما دیر شارژ شدن گوشی می تواند دلایل قابل رفعی داشته باشد! و بتوانید به راحتی به دوران طلایی شارژ باتری بازگردید. در اینجا ما سعی کرده اییم تمام مواردی که می توانند به دیر شارژ شدن باتری گوشی شما منجر شوند را جمع آوری کرده و سعی کنیم شما را با شارژ سریع گوشی هنگام شارژ، سورپرایز نماییم.

دیر شارژ شدن باتری گوشی چه دلایلی می تواند داشته باشد

شایع ترین مواردی که منجر به کاهش سرعت شارژ باتری می شوند
تجربه شما هرچه باشد، وقت آن است که گوشی هوشمند خود را هوشمندانه بررسی کنید و ریشه مشکل شارژ کند آن را پیدا کنید. به احتمال زیاد گوشی موبایل یا تبلت شما از یکی از این ده عارضه شارژ رنج می برد و ما در صورت امکان نحوه رفع آن را به شما آموزش خواهیم داد.
اگر سرعت شارژ گوشی بسیار پایین آمده است، بررسی کابل USB اولین قدم شما در کشف مشکل کندی شارژ است. استفاده دائم از کابل USB علت اهمیت این موضوع است، چرا که با استفاده های دائم از این کابل USB، می تواند به راحتی منجر به آسیب دیدگی کابل شارژ شود.
کابل های USB انداخته می شوند، خم می شوند، گره داده میشود، در شرایط گرم و سرد استفاده میشوند، در اتومبیل ها رها می شوند و به طور روزانه چند بار از آنها استفاده میشود. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که کابل های USB از استحکام کمتری نسبت به درگاه سوکت دستگاه شما برخوردار هستند.

دیر شارژ شدن باتری گوشی چه دلایلی می تواند داشته باشد

هنگامی که کابل را با فشار به گوشی متصل می کنید، امکان دارد به درگاه شارژ گوشی آسیب بزنید، به همین جهت تولید کنندگاه سعی می کنند کابل شارژ را از سوکت شارژ ضعیف تر تولید کنند تا کاربران متحمل هزینه های کمتری برای افزایش سرعت شارژ گوشی خود شوند.
احتمالا برای شما هم پیش آمده وقتی کابل شارژ را به گوشی متصل می کنید، به نظر نمی رسد در جای خود گیر نمی کند! بدون هیچ دلیلی و کاملا اعصاب خورد کن، از جا کنده می شود! به قسمت جلویی کانکتور نگاهی بیندازید، چند شاخه کوچک از فلز نسبتاً نرم پیدا خواهید کرد. شما باید مطمئن شوید که این موارد خم نشده یا آسیب ندیده اند زیرا می توانند به گوشی شما نیز آسیب برسانند.APPLE
به طور خلاصه، بسیاری از موارد تاخیر در سرعت شارژ گوشی با تعویض یک کابل USB ممکن است حل شوند. یک کابل USB جدید بردارید، سرعت شارژ را تست و مشاهده کنید و در صورت رفع مشکل دیر شارژ شدن گوشی، از لینک زیر شارژ برند خود را خریداری نمایید.
منبع تغذیه ضعیف
اگر از رایانه شخصی خود برای شارژ تلفن استفاده می کنید، سرعت شارژ گوشی افت خواهد کرد، حتی با USB 3.0. این یک امر طبیعی است، البته در نظر داشته باشید که این افت شارژ با دستگاه هایلبتاب، در صورت سلامت کامل کابل شارژ، نباید خیلی زیاد باشد.
به هر حال، این امری کاملا بدیهی است که دارندگان دستگاه ها هوشمند از روش های ناکارآمد برای شارژ استفاده می کنند و فکر می کنند صرفا مشهده علامت “گوشی در حال شارژ شدن ” کافی است. در این حالت سریعترین راه برای حل مشکل سرعت شارژ، استفاده از یک شارژر دیواری اختصاصی و اتصال فیزیکی دستگاه خود به آن است. چنانچه مشکل حل نشود این احتمال وجود دارد که حتی سیم کشی ساختمان مشکل داشته باشد و شما باید در یک ساختمان دیگر این مورد را تست نمایید.
خرابی آداپتور شارژ
آداپتور همان محفظه ی کوچکی است که به دیوار متصل می شود. با گذشت زمان ممکن است مصطهلک شود و یا انقدر آن را وسط اتاق لگد کرده اند که دچار آسیب شده است. این معمولا بین جوان ها و نوجوان های ایرانی که معمولا به مراقبت از شارژر گوشی اهمیت چندانی نمی دهند، بسیار شایع است. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم شارژر جدیدی را تست و آزمایش کنید و در صورتی که با آداپتور جدید شارژ شد،
اتمام عمر مفید گوشی موبایل یا تبلت
ممکن است زمان ارتقاء دستگاه شما فرا رسیده باشد. تلفن های هوشمند مدرن دارای پردازنده هایی هستند که از شارژ سریع تر پشتیبانی می کنند (Fast Charge) و برخی از دستگاه ها دارای قابلیت توربوشارژ هستند. اگر احساس می کنید تلفن شما در مقایسه با افرادی که دستگاه های جدیدتری دارند کندتر شارژ می شود، ممکن است مشکل از قدمت گوشی شما است.
با این حال، حتی اگر گوشی به روزی دارید، واقعیت غم انگیز این است که ممکن است مشکل پیچیده تر باشد و ممکن است ناشی از اشکالات سخت افزاری یا نرم افزاری گوشی باشد.
خرابی باتری موبایل
موارد زیادی از خرابی باتری وجود داشته است و تولیدکنندگان باتری گوشی را در اولویت قطعات لازم برای تولید و توزیع در بازار قرار داده اند. در مقالاتی که پیش تر برای شما تهیه کرده بودم، روش های تست سلامت باتری را توضیح دادیم. از این روش های برای تست سالم بودن باتری استفاده کنید. حتی با وجود ایراداتی در باتری گوشی روشی تحت عنوان کالیبره کردن باتری گوشی نیز ارائه دادیم که می تواند در بیشتر موارد، باتری آسیب دیده را اصلاح نماید.
متأسفانه اکثر تلفن های هوشمند مدرن دیگر باتری های قابل تعویض توسط کاربر ندارند. به هر حال در صورتی که راهکار های تست سلامت، کالیبره و تعمیر باتری گوشی جواب نداد، ناچارید که باتری جدید خریداری نمایید

مقالات مرتبط

آیفون ۱۴ کی میاد؟ آخرین اخبار از آیفون ۱۴

آیفون ۱۴ کی میاد؟ آخرین اخبار از آیفون ۱۴.شرکت اپل هر سال از جدیدترین گوشی [...]

باتری گوشی موبایل چقدر باید شارژ شود

باتری گوشی موبایل چقدر باید شارژ شود باتری تلفن همراه خود را تا چند درصد [...]

4روش برای نابود کردن باتری گوشی

4روش برای نابود کردن باتری گوشی با شرکت تیکاسل همراه باشید در این میان انجام [...]

باتری لیتیوم پلیمر چیست؟

باتری لیتیوم پلیمر چیست؟باتری لیتیوم پلیمر (Li-Po) یک باتری قابل شارژ است که در آن [...]

با کدهای مخفی موبایل آشنا شوید

با کدهای مخفی موبایل آشنا شوید تقریبا تمام اپراتورهای تلفن همراه در جهان کدهای ویژه‌ای [...]

اهمیت شارژر در آیفون

اهمیت شارژر در آیفون این بار با مقاله ای برگشتیم که برای آیفون دار ها [...]

تاثیر آهنربا بر گوشی را جدی بگیریم یا نه؟

تاثیر آهنربا بر گوشی را جدی بگیریم یا نه؟بسیاری از افزاد هنوز هم زمان استفاده [...]

راه حل زود تمام شدن باتری در گوشی شیائومی

راه حل زود تمام شدن باتری در گوشی شیائومی.گوشی های هوشمند به یکی از اجزای [...]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *