تشخیص باتری اصلی از تقلبی گوشی با 7 ترفند جادویی

تشخیص باتری اصلی از تقلبی گوشی با 7 ترفند جادویی

تشخیص باتری اصلی از تقلبی گوشی با 7 ترفند جادویی.خلاصه اگر نمی خواید برای خرید باتری گوشی، پول خود را با خرید باتری تقلبی دور بریزید، حتما این مقاله تشخیص باتری اصلی موبایل و تبلت را مطالعه نمایید.
باتری یکی از اجزای بسیار مهم موبایل است؛ چرا که گوشی های موبایل را به واسطه وجود باتری می توانیم به راحتی جابجا کنیم و از آن در بیرون از منازل و هر جایی که فکرش را بکنید، استفاده کنیم. در نتیجه پس از مدتی که باتری عمر مفید آن تمام شود ما مجبور به تعویض آن هستیم؛ حال برای هر فردی بسیار مهم است که یک باتری اصلی برای گوشی خود پیدا کند، آن در روزگاری که بازار بخصوص بازار ایران از اجناس فیک غنی شده است. اما آیا روشی وجود دارد که دغدغه ی تشخیص باتری اصلی از باتری تقلبی موبایل را حل کند و بتوان باتری تقلبی را از اصلی آن تشخیص داد؟
درسته بیشتر متقاضیان خرید باتری گوشی، با فروشنده های دروغگو مواجه شده و در اکثر مواقع گول آن ها را در خرید باتری های تقلبی، میخورند، اما دیگه نه. با مطالعه این مقاله شما را از شر همچین آدمایی خلاص می کنیم، بله! در ادامه چند روش ساده و بسیار کاربردی برای تشخیش باتری اصلی از تقلبی را به شما آموزش می دهیم تا در دام باتری های فیک نیافتید.

تشخیص باتری اصلی از تقلبی گوشی با 7 ترفند جادویی

7 روش برای تشخیص باتری اصلی از باتری تقلبی و فیک موبایل
تشخیص باتری اصلی از تقلبی گوشی از آن جهت اهمیت زیادی دارد که شما با خرید باتری تقلبی، پول خود را به سطل آشغال انداخته اید! چرا؟ چرا که طولی نمی کشد که باز هم باید به فکر باتری جدید باشید و خیلی سریع تمام مشکلات فعلی از قبیل خالی کردن سریع باتری و خاموش شدن آن، ظاهر می شود. البته دلیل دیگر اهمیت تشخیص باتری اصلی گوشی موبایل از جهت حفظ سلامتی و امنیت شما و دستگاه موبایل می باشد، چرا که احتمال انفجار و آتش سوزی در باتری های تقلبی بسیار بیشتر است، در نتیجه نسبت به تشخیص باتری اصلی از تقلبی حساس بوده و با دقت برخورد کنید.
7 مورد که در ادامه بررسی می کنیم، تا حدی شما را خبره می کند که باتری اصلی را تو هوا تشخیص دهید، به شما قول می دهم.

1.جعبه باتری
جهعبه باتری از اولین اقدامی است که در تشخیص باتری اصلی موبایل باید به آن توجه کنید. جعبه باتری های اصلی اغلب کیفیت بهتری نسبت به باتری های فیک دارند! چرا که باید بهتر بتواند از باتری محافظت کرده و هر شرکت کپی برداری نتواند مانند آن را تولید کند. دقت داشته باشید جعبه های بی کیفیت که به نظر باتری داخل آن از امنیت ضربه برخوردار نیست، احتمالا جزء باتری های تقلبی است.
2. تاریخ ساخت محصول روی باتری های اصلی و تقلبی
تاریخ های ساخت بر روی باتری موبایل و بر روی جعبه آن را با هم مقایسه کنید؛ این دو تاریخ در باتری های اصلی کاملا مشابه هستند. پس یکسان بودن تاریخ درج شده روی بدنه باتری و جعبه باتری که نشان دهنده تاریخ تولید محصول می باشد، یکی از راه های تشخیص باتری اصلی موبایل از تقلبی آن است.

تشخیص باتری اصلی از تقلبی گوشی با 7 ترفند جادویی
تشخیص باتری اصلی از تقلبی گوشی با 7 ترفند جادویی

3. شکل ظاهری و جنس بدنه باتری اصلی و تقلبی گوشی
شکل ظاهری باتری را با دقت بررسی کنید؛ باتری اصلی و فیک در این مورد را در تصویر زیر مقایسه کرده ایم. سمت راست (oem) باتری اصلی و سمت چپ (Fake) باتری فیک می باشد. برای تشخیص باتری اصلی از تقلبی در این روش باید باتری اصلی و تقلبی را از دیده باشید تا بتوانید به راحتی فرق بین ظاهر آن ها را متوجه شوید. به هر حال اگر تا اکنون این اتفاق نیافتاده است، حتما تصاویر زیر را به خوبی مورد بررسی قرار دهید.
مواد و متریال به کار رفته در ساخت بدنه باتری تقلبی در بعضی موارد شبیه یک باتری اصلی نمی باشد؛ همینطور در باتری های تقلبی برچسب بدنه در حاشیه باتری دارای برآمدگی است. می توانید در شکل زیر این مورد را مقایسه کنید؛ تصویر سمت راست (Fake)، باتری تقلبی و تصویر سمت چپ (OEM) باتری اصلی گوشی موبایل می باشد. چنانچه با باتری های اصلی و فیک روبرو شده باشید، خواهید فهمید که این تفاوت برای تشخیص باتری اصلی بسیار ساده و کاربردی می باشد.
4. تفاوت کیفیت و اندازه نوشته های روی باتری اصلی و تقلبی
باتری اصلی موبایل و تبلت غالبا دارای نوشته های ضخیم و واضح است و با کیفیت و دقت بیشتری روی باتری حک شده است که برای تشخیص بهتر باتری اصلی، تصاویر زیر را با دفت مشاهده نمایید. تصویر بالایی باتری اصلی (Fake) و تصویر پایینی باتری تقلبی (OEM) می باشد.apple
5. زاویه های باتری اصلی و تقلبی
این مورد نیز از موارد مهم تشخیص باتری اصلی از تقلبی یا فیک موبایل است؛ در باتری های اصلی انتهای باتری با ظرافت بیشتری ایجاد شده است. نگران نباشید شما با دقت در تصویر زیر، با اولین نگاه به باتری مورد نظر، از اصلی یا تقلبی بودن آن مطمعن می شوید. تصویر سمت راست باتری اصلی می باشد.
6. تفاوت محل اتصالات در باتری اصلی و تقلبی
احتمالا تکه های زرد رنگ فلزی را روی باتری گوشی مشاهده کرده اید، این مکان اتصالات باتری با دستگاه گوشی موبایل شما است که می تواند به تشخیص باتری اصلی از فیک کمک کند، چگونه؟ محل اتصالات را به دقت مشاهده کنید، در باتری اصلی، هماهنگی، نظم و دقت خاصی در این تکه ها دیده می شود که در باتری های تقلبی وجود ندارد. تصویر زیر را که محل اتصالات دو باتری اصلی (سمت راست) و فیک (سمت چپ) را نمایش می دهد، جهت تشخیص بهتر باتری اصلی از تقلبی با دقت مشاهده کنید.

تشخیص باتری اصلی از تقلبی گوشی با 7 ترفند جادویی
تشخیص باتری اصلی از تقلبی گوشی با 7 ترفند جادویی

7. تفاوت قیمت باتری
اگر شما با توجه به بازار قیمت گوشی موبایل خود را پیدا کرده اید، به عنوان مثال 1 میلیون تومان، حال کسی بخواهد همان مدل باتری را با قیمت 500 هزار تومان به شما بدهد، به اصلی بودن باتری شک نمی کنید؟!
اگر واقعا می خواهید باتری اصلی گوشی خود را خریداری کنید، دنبال قیمت های پایین و تخفیف های ویژه نباشید، پس؛ جهت تشخیص باتری اصلی از تقلبی گوشی موبایل، حتما قیمت را در نظر بگیرید.

مقالات مرتبط

آیفون ۱۴ کی میاد؟ آخرین اخبار از آیفون ۱۴

آیفون ۱۴ کی میاد؟ آخرین اخبار از آیفون ۱۴.شرکت اپل هر سال از جدیدترین گوشی [...]

باتری گوشی موبایل چقدر باید شارژ شود

باتری گوشی موبایل چقدر باید شارژ شود باتری تلفن همراه خود را تا چند درصد [...]

4روش برای نابود کردن باتری گوشی

4روش برای نابود کردن باتری گوشی با شرکت تیکاسل همراه باشید در این میان انجام [...]

باتری لیتیوم پلیمر چیست؟

باتری لیتیوم پلیمر چیست؟باتری لیتیوم پلیمر (Li-Po) یک باتری قابل شارژ است که در آن [...]

با کدهای مخفی موبایل آشنا شوید

با کدهای مخفی موبایل آشنا شوید تقریبا تمام اپراتورهای تلفن همراه در جهان کدهای ویژه‌ای [...]

اهمیت شارژر در آیفون

اهمیت شارژر در آیفون این بار با مقاله ای برگشتیم که برای آیفون دار ها [...]

تاثیر آهنربا بر گوشی را جدی بگیریم یا نه؟

تاثیر آهنربا بر گوشی را جدی بگیریم یا نه؟بسیاری از افزاد هنوز هم زمان استفاده [...]

راه حل زود تمام شدن باتری در گوشی شیائومی

راه حل زود تمام شدن باتری در گوشی شیائومی.گوشی های هوشمند به یکی از اجزای [...]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *